Monday, November 14, 2011

HARI ANUGERAH CEMERLANG (HAC) 2011

13 NOV, 2011 (AHAD)
HAC. Aktiviti kami yang terbesar pada setiap tahun. Bermakna besar juga belanja yang dikeluarkan untuk HAC ini. Dengan menyewa stadium dan pentas, cenderahati anak-anak, piala, PA system, peralatan dan makanan, hampir-hampir 10K juga yang dibelanjakan. Tapi alhamdulillah, ramai ibubapa yang menyumbang wang. Sikit banyak, bukan ukurannya. Yang penting keikhlasan walaupun hanya RM10.00. Dapat jugalah menampung perbelanjaan HAC ini. Juga sebanyak 22 hamper yang disumbangkan oleh ibubapa bagi cabutan bertuah tahun ini. Alhamdulillah, kecil ataupun besar, bukan ukurannya. Kami menerimanya dengan senang hati. 
Seawal jam 7.00 pagi, dah ada yang datang. Semangat gitu walaupun HAC bermula jam 9.00 pagi. Sudah pasti yang mengambil bahagian dalam persembahan yang paling bersemangat. Lihatlah persiapan-persiapan cikgu dan anak murid yang sempat saya rakamkan pada hari tersebut.









Cikgu-cikgu pun dah bersedia di posisi masing-masing untuk menjalankan tugasan.
GB TKM2 Pn. Siti Rugayah dan GB Tadika Ilmu Pintar Bistari (Tumpat, Kelantan), Pn. Junainah Abu Bakar bergambar kenangan
2 Puan Pengerusi Majlis, Pn. Norafizah (tm1) dan Pn. Ratnawati (TS1)
  Dan juga ada yang membuat touch-up yang terakhir sebelum majlis bermula. 

Ikat, jangan tak ikat!
Seperti biasa, Tuan Pengerusi berucap panjang lebar mengenai perjalanan tadika sepanjang tahun serta mengumumkan perkara-perkara penting.


"Dengan ini saya mengumumkan pembukaan cawangan baru di Tumpat, Kelantan pada tahun 2012 yang diberi nama TADIKA ILMU PINTAR BISTARI"

"Saya juga mengumumkan guru yang bertuah untuk menjadi tetamu Allah untuk umrah tahun depan adalah GB Siti Qaidah (TKM1) dan Cikgu Madinah (TR)"
Majlis kami berakhir sepenuhnya jam 3.00 petang. Yang paling lama dalam sejarah menjayakan aktiviti HAC.  Kami juga ingin mengucapkan berbanyak-banyak terimakasih kepada semua ibubapa yang menunggu sehingga saat akhir. Walaupun masing-masing kepenatan, tapi ALHAMDULILLAH, majlis usai dalam keadaan lancar.
Dan seperti biasa, post-mortem HAC akan diadakan Sabtu ini. Sekiranya para ibubapa ada yang nak memberikan sebarang komen, dipersilakan komen di bawah inie atau email terus kepada saya di  pintarbistari@ymail.com. 
 

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen anda samada negatif @ positif. Sila berikan nama anda agar ukhwah terus terjalin.