Sunday, July 3, 2011

SUMAI SUITE HOTEL

Seperti biasa sebelum mengadakan sesuatu lawatan guru, perkara yang penting sekali yang perlu diambil kira adalah penginapan. Disebabkan jumlah yang ramai, saya perlu pertimbangkan beberapa perkara terutamanya keselesaan. Beberapa quotation telah diminta dari hotel-hotel di Kuala Terengganu. Disebabkan waktu ini adalah diluar waktu cuti sekolah, jadi agak mudah untuk mendapatkan penginapan tanpa caj tambahan. Atas nasihat seorang rakan yang tinggal di Ganu (terima kasih Nabila), katanya Sumai Hotel ini bagus. Dekat dengan bandar, dekat dengan pantai dan merupakan sebuah hotel yang agak baru. So dengan pertolongan pakcik google, saya mendapat maklumat yang diperlukan. Saya mengambil apartment 4 bilik sebanyak 4 buah dengan harga RM464 (+16% tax). Cukup untuk memuatkan 10 orang satu apartment. Sementara untuk yang family pula, saya ambil apartmen 3 bilik untuk 3 pasangan (+ kids).
Secara keseluruhannya, saya berpuashati dengan apartment yang disewa. Amat lapang., rasanya kalau nak memuatkan lebih dari 10 juga boleh asalkan ada stanby toto @ request untuk dapatkan tilam tambahan. Bersih dan cantik pemandangan. Juga dapat meninjau keindahan pantai dari balkoni apartment. Disebelahnya adalah Primula Beach Resort. 
Tak adalah gambar kali ini sebab kalau lawat laman web Sumai Suite Hotel ,  lagi dapat banyak infonya. Sumai juga menyediakan bilik-bilik standard bagi yang datang ke Ganu dengan bilangan yang kecil. Breakfast yang disediakan juga sedap dan pelbagai tapi untuk 4 orang sahaja bagi 1 apartment. Alternatifnya, saya order nasi dagang dari Nabila dan Syam. Memang sedap airtangan mak Syam.
Dengan ini saya mengesyorkan tinggal di Sumai Suite Apartment kalau pergi ke Trengganu. Memang berbaloi.

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen anda samada negatif @ positif. Sila berikan nama anda agar ukhwah terus terjalin.