Friday, July 29, 2011

DEK KERANA BOLA SEBIJI..

Sepanjang minggu ini, sibuk diperkatakan tentang bola. Makan bola, kerja bola, rehat bola, kat rumah bola, kat tempat kerja bola, buka TV bola, dengar radio pun bola. Di mana-manapun orang bercerita pasal bola. Yang tak minat pasal bola pun bercerita pasal bola (macam saya la ni), apatah lagi yang gila bola. Akirnya penantian dah ke penghujungnya................Harapan tinggal harapan.

28/07/2011 10:44pm

KUALA LUMPUR 28 Julai - Harapan Malaysia untuk melangkah ke pusingan ketiga Piala Dunia 2014 buat kali pertama tidak kesampaian selepas sekadar seri 1-1 dengan Singapura dalam perlawanan kedua pusingan kedua di Stadium Nasional, Bukit Jalil.
Harimau Malaya tersingkir menerusi agregat 6-4 di depan hampir 90,000 penonton, malah menutup perlawanan dengan 10 pemain selepas pemain gantian, Ahmad Fakhri Shaarani dilayangkan kad merah pada minit ke-93. - Utusan

Dan dah tentu esok akan ada lagi cerita pasal bola ini. Sebab ramai yang kat luar padang tu dah menjadi pengadil tak rasmi. Dan menjadi wartawan tak bertauliah.
Apapun, dek kerana bola sebiji, riuh rakyat se Malaysia!

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen anda samada negatif @ positif. Sila berikan nama anda agar ukhwah terus terjalin.