Tuesday, April 12, 2011

SELAMAT BERANGKAT

Selamat berangkat ke Tanah suci bagi mengerjakan umrah kepada 2 gurubesar saya, iaitu Pn. Norafizah (TM1) & Cik Asmira (TM2). Mereka akan ke sana pada malam esok jam 8.20 malam dengan menaiki pesawat Gulf Air. Dan petang esok terus aje dari Senai ke KLIA dengan MAS agar tak penat dalam perjalanan.
Alhamdulillah, ini tahun ke-4 Tadika Pintar Bistari menghantar guru-guru mengerjakan umrah. Sebelumnya adalah:
2007 ~ Cikgu Suhaila & Cikgu Norhapipah
2008 ~ Cikgu Norifah & Cikgu Shawariah
2010 ~ Cikgu Noorhasiah dan Cikgu Norhafizah Abdullah
Tahun ini saya menggunakan khidmat Andalusia Travels & Tours. 13hari / 11 malam yang biayanya sebanyak RM4590 seorang. Kalau ok, tahun depan boleh gunakan lagi khidmatnya. Ikutkan schedule, mereka akan transit di Bahrain dan menginap semalaman di sana sebelum menyambung perjalanan ke Jeddah dan seterusnya ke Madinah.
Alhamdulillah sempat juga saya briefing mereka semalam agar mereka lebih jelas pergerakan dan perjalanan di Madinah dan Mekah. Pesan saya pada mereka, bukan aje memperbanyakkan ibadah di sana tetapi dengan membaca buku tentang sejarah Madinah dan Mekah agar kita betul-betul dapat merasai keberadaan di sana, dibumi yang menerima ajaran Islam yang pertama. Juga agar kita menjiwai bagaimana susahnya Rasullullah dan para sahabat cuba menyebarkan Islam. Kalau tidak dengan usaha mereka, tiadalah kita mengenal apa itu Islam.
Semoga mereka selamat pergi dan balik dan dikurniakan umrah yang mabrur. Insyaallah
(Terasa macam saya pulak yang nak pergi. Terbayang-bayang kedua-dua tempat suci tu)

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen anda samada negatif @ positif. Sila berikan nama anda agar ukhwah terus terjalin.