Saturday, April 23, 2011

JOM NAIK KERETAPI (4)

Pagi tadi giliran cawangan TS1, TS2, TKM1 & TKM2 pula menaiki keretapi. Juga dengan 3 buah bas dimana TS2 dan TM2 berkongsi bas yang sama.
Seperti minggu lepas juga, persiapan bekalan makanan juga disediakan untuk setiap orang murid. Beginilah persiapan belakang tabir yang dibuat oleh 2 orang kuat TPB.

Beg cenderahati telah siap untuk dihantar ke cawangan terbabit
Alhamdulillah, mereka sempat sampai ke JB Central tepat masanya. Tapi malangnya keretapi memang lambat sampai disebabkan masalah teknikal. Sambil-sambil menunggu tu, sempat juga cikgu-cikgu pengiring berposing. Lihatlah aksi mereka. Kalau berkenan, bolehlah pilih salah seorang. Jangan pilih yang dah berpunya ya!
Coklat (TKM2), Ungu (TS1), Hijau (TS2) & Biru (TKM1)
Sementara menunggu keretapi yang lambat datang, anak-anak disuruh menjamu juadah sarapan pagi iaitu burger telur (benjo), juga bekalan makanan lain yang dibawa oleh guru masing-masing. Berselera sungguh mereka makan.

Sebelum tu, baca doa makan dulu ya!
9.45 pagi, pengumuman keretapi datang, maka berbaris dan bersiap sedialah anak-anak menaiki keretapi sambil dibantu oleh guru pengiring.

Yee! Keretapi dah sampai.

Beginilah keadaan di dalam keretapi. Ada koc yang selesa, ada yang sebaliknya kerana koc tambahan tidak ada aircond. Jadi anak-anak ni sedikit rimas dan tidak selesa. Namun ada juga yang seronok melihat pemandangan luar dari jendela keretapi. Ada juga yang santai-santai.


Sampai di Gunung Lambak Eko-Resort, makan lagi. Kemudian jalan-jalan sekitar kawasan di situ.

Seronoknya berkelah di bawah pokok dan makan ramai-ramai.

Lihatlah, apa dah jadi dengan mereka ini....

Masing-masing kepenatan terus tidur sewaktu dalam perjalanan balik ke P.Gudang. Lena sungguh!
Bangun tidur, jom makan lagi

Alhamdulillah, mereka sampai di tadika masing-masing dalam keadaan selamat. Syukurlah tidak terbabit sama dengan keadaan seperti ini.


Semoga lawatan kali ini memberikan memori manis kepada anak-anak ini. Tahun depan bila dah darjah 1, tentu akan ada yang pergi lawatan ke tempat yang lebih jauh lagi. Ataupun boleh juga ajak ibu ayah cuti-cuti Malaysia. Yelah, cuti sekolah dah hampir tiba. Apa ditunggu lagi....

Sekianlah episod lawatan untuk tahun ini. Tahun depan nak ke destinasi mana, wallahu'alam. Any suggesstion? Sila ibubapa kemukakan.
Jangan pula ajak naik kapalterbang pulak ya! :)  

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen anda samada negatif @ positif. Sila berikan nama anda agar ukhwah terus terjalin.