Thursday, April 14, 2011

JOM NAIK KERETAPI (2)

Saya mendapat makluman dari Encik Kamil (KTM) berkenaan dengan perubahan perjalanan keretapi dari JB Central ke Kluang. Awalnya saya dimaklumkan bahawa kami boleh menaiki keretapi ekspress yang akan bertolak jam 9.00 pagi.  Jadi aturcara yang dah diberikan pada ibubapa tu dah cantik dah..
Terkini, KTM tidak dapat menyediakan koc tambahan ekspress. Mereka hanya boleh dapatkan koc tambahan bagi perjalanan shuttle train yang agak awal bertolak dari JB Central iaitu jam 8.11 minit. Jadi sedikit perubahan bagi perjalanan iaitu anak-anak diminta berkumpul di tadika masing-masing jam 6.30 pagi dan bas ke JB Central akan mula bergerak jam 6.45 pagi. AWALNNYA.... Ya, memang agak awal kerana saya risaukan perjalanan Pasir Gudang ke JB Central yang tidak boleh dijangkakan kesesakannya. Nak melalui jalan Permas Jaya Bakar Batu, agak tidak sesuai kerana pembinaan jejantas sepanjang perjalanan itu.(kepada ibubapa yang pernah melewati jalan ini, taulah bagaimana keadaannya) Melalui Jalan Tebrau pulak banyak kenderaan dan trafic light.
So masa yang dijangkakan selama 1 jam tu, saya rasa 'just nice'. Lagipun perjalanan dalam kumpulan yang ramai ini (150 orang murid) memerlukan persediaan yang rapi dari segi fizikal dan mental. 
Menurut En. Kamil, insyaallah, rombongan TPB / TIB ini akan diiringi dengan polis bantuan hingga ke stesyen Kluang.
Makluman tentang pindaan aturcara "JOM NAIK KERETAPI" akan diedarkan kepada anak-anak yang menyertai pada hari ini, beserta dengan nama guru pengiring dan rakan sekumpulan. Jadi saya mengharapkan agar ibubapa tidak ada yang terlambat. Dan sudah pastinya anak-anak tak lena tidur sebab nak naik keretapi! Seronok gitu!!

MASIH ADA PELUANG LAGI.
Terdapat 10 kekosongan tempat bagi lawatan untuk cawangan Taman Mawar. Kepada sesiapa yang berminat samada abang @ kakak yang nak menyertai lawatan ini, sila berhubung dengan Cikgu Suhaila  (07-2517670) secepat mungkin. Cepat, sapa cepat, dia dapat.

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen anda samada negatif @ positif. Sila berikan nama anda agar ukhwah terus terjalin.