Sunday, March 20, 2016

SINGA MASUK TADIKA?

10 Mac 2016 (Khamis)

Bismillahirrahmanirrahim..

“Eh.. tak bahaya ke? Bawa masuk singa dalam tadika?”
“Taklah.. bukan singa betul.. main-main aje cikgu tu.. semalam cikgu nampak kucing pun dah lompat.”
“Ha'ah.. yelah.. singa kan kat zoo!”

Antara dialog yang dapat juga saya dengar, pada awal pagi ketika murid-murid mula sampai ke sekolah. Masih tak puas hati juga mereka-mereka ini selagi skuad Kodomo Lion tidak sampai ke tadika mereka. Memang sudah sifat semulajadi kanak-kanak, perasaan ingin tahu itu sentiasa menguasai diri mereka.

Setelah selesai dengan lawatan di TKM1, skuad Kodomo Lion meneruskan langkah mereka ke tadika yang seterusnya, iaitu Tadika Pintar Bistari Tmn Kota Masai 2. Murid-murid sudah setia menanti di halaman luar tadika. Ruangan tadika yang agak terhad membuatkan mereka perlu memanfaatkan setiap ruang yang ada. 

Walaupun agak panas dan kurang selesa, kedua-dua pihak, tadika dan Kodomo Lion dapat mengatasi masalah itu. Hasilnya, cerita dapat disampaikan dengan baik dan murid-murid juga memberikan tindakbalas yang lebih baik.

Alamak! Kenapa Kakak Fariza menangis?

Dah nak habis ke cerita ni?

Gosok gigi.. bahagian dalam ni pun kena berus sekali

Ok.. tinggal lagi satu cawangan yang akan dikunjungi oleh skuad ini. Jom sama-sama ke Tadika Ilmu Pintar Bestari!

~Cikgu Norifah~





1 comment:

Terima kasih kerana meninggalkan komen anda samada negatif @ positif. Sila berikan nama anda agar ukhwah terus terjalin.