Tuesday, May 31, 2016

MENITI JALINAN KASIH IBUBAPA DAN GURU



Bismillahirrahmanirrahim

“Ya Allah, berkatilah pertemuan kami ini, berkatilah jua usaha-usaha kami, ilhamkanlah dalam fikiran dan minda kami, pandangan-pandangan dan keputusan-keputusan yang bernas. Kurniakanlah kepada kami limpahan ilmu yang berguna dan kefahaman yang luas. Satukanlah hati-hati kami, eratkanlah silaturrahim dikalangan kami.”

Esok bakal dilaksanakan salah satu daripada aktiviti yang penting bagi kami warga MyBistari Group, iaitu Hari Terbuka Semester 1. Setiap guru dari semua cawangan bertungkus lumus untuk menerbitkan idea-idea yang kreatif dan menarik sebagai paparan ibu bapa yang akan datang ke tadika. Perah otak dan tenaga, bukan sahaja dari segi dekorasi di tadika, tetapi juga persediaan menyemak kertas peperiksaan Semester 1 2016.

Pertemuan ini amat bermakna bagi kami tenaga pengajar kerana inilah antara masa yang kami ada untuk berkongsi rasa dan pendapat mengenai prestasi anak-anak yang dipertanggungjawabkan kepada kami. Hendak harapkan perbualan di telefon sahaja, senang cerita tak puas. Di hari lain pula masing-masing sibuk dengan kekangan kerja dan tanggungjawab yang lain jadi pergunakanlah hari terbuka ini sebaiknya.

Terus terang saya katakan, bermula dari kelmarin guru-guru bekerja dengan debaran di hati. Bukan semua ibu bapa yang akan hadir nanti datang dengan hati yang terbuka dan berbunga-bunga, akan ada juga yang akan hadir dengan seribu persoalan yang ingin diutarakan kepada guru-guru kelas berkenaan prestasi anak mereka. Insyaallah kami bersedia.


Buat masa ini, jom kita imbau hari terbuka tahun lalu!

Tekun mendengar penerangan guru.

Papan notis hasil kreativiti guru.

Jom ambil gambar sebelum balik!

Tema dinosaur.. wahhh.. siap ada fosil!

Menanti giliran bersua muka dengan guru kelas.
Jadi buat masa ini, yang mampu saya lakukan, adalah menanti hadirnya hari esok. Menanti cerita suka duka hari terbuka untuk dikongsikan bersama pada entri yang akan datang.

 ~ Cikgu Norifah ~ 

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen anda samada negatif @ positif. Sila berikan nama anda agar ukhwah terus terjalin.