Tuesday, October 4, 2011

KEMPEN 1MURID 1BUKUCERITA

Kempen ini dah 2 bulan berlalu. Alhamdulillah mendapat sambutan yang menggalakkan dari semua ibubapa. dan kempen ini sangat memerikan manfaat kepada semua anak-anak TPB dan TIB. Walaupun diminta untuk mendermakan 1 buah buku cerita bagi seorang anak, tapi ada segelintir ibubapa yang memberi lebih dari itu. Ada yang sememangnya buku baru dan ada juga buku recycle. Walaupun recycle, tapi masih boleh digunakan, dibaca dan mendapat banyak manfaat pada anak-anak. Buku-buku ini disampul dengan baik oleh cikgu-cikgu agar jangkahayat buku dapat bertahan. Di bawah ini adalah di antara buku-buku yang kami terima. Kebetulan sewaktu itu saya berada di Taman Rinting dan cikgu sedang menyampul buku, sempatlah saya snap sekejap. Sebenarnya banyak lagi. Saya akan berikan statistik di bawah nanti. 


Selain cerita B.Melayu, English Story book juga didermakan.

Dengan berbagai topik. Yang ini berkenaan dengan sains.

Alahai! Comelnya buku Alia Safiah tapi sayangnya tak boleh disampul sebab nanti mata burung tu tertonjol.
Macam-macam ada. Selamat membaca.
Pihak kami telah menerima derma buku cerita sebanyak ini dari semua cawangan.

Mawar (1) ~ 113 buah buku.
Mawar (2) ~ 50 buah buku
Rinting ~ 85 buah buku
Kota Masai (1) ~ 120 buah buku
Kota Masai (2) ~ 59 buah buku
Scientex (1) ~ 116 buah buku
Scientex (2) ~ 58 buah buku
TIB (Dahlia) ~ 27 buah buku

Alhamdulillah, hanya Allah yang dapat membalas segala pemberian dari semua ibubapa dan saya sentiasa mendoakan agar ibubapa sekalian mendapat rezeki dan pahala berganda kerana buku-buku ini adalah untuk manfaat anak-anak yang majoritinya boleh membaca dengan lancar. Syukran dan kempen ini akan diteruskan lagi di tahun hadapan.

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen anda samada negatif @ positif. Sila berikan nama anda agar ukhwah terus terjalin.