Sunday, September 11, 2011

SAMBUTAN HARI RAYA (TM1)

Awal pagi lagi, anak-anak kecil ini lelaki dan perempuan tersenyum simpul bila dipuji oleh guru-guru tentang kekacakan dan kecomelan mereka bila masing-masing memakai baju-baju raya ke tadika. Suatu suasana yang berbeza dalam kelas bila belajar tanpa uniform tadika. Namun mereka tetap tekun sehingga waktu yang dijanjikan untuk SAMBUTAN HARI RAYA DI TADIKA.

Sebelum waktu rehat, mereka belajar seperti biasa dan sambutan dimulakan semasa waktu rehat dengan mengeluarkan juadah hari raya. Walaupun masing-masing membawa sebekas kuih raya, namun ada juga ibubapa yang sedekahkan makanan berat pada anak-anak ini. Dan bermulalah sesi suap menyuap.


Menyelerakan....

Sesi suap menyuap pengantin baru!

Mmmm, sedapnya...

Giliran saya pulalah cikgu....

Nganga mulut.....


Dah kenyang, mereka bergaya dengan baju raya bergambar kenangan bersama kawan-kawan.





Pasangan yang sedondon. Macam berjanji pulak tu....







Semuanya comel-comel belaka. Tapi ada juga yang memakai uniform rasmi dan baju senaman dek kerana ibu2 terlupa tentang majlis hari ini. Kesian mereka, namun apakan daya. Tapi alhamdulillah, ada ibu2 yang berinisiatif menghantar baju raya untuk ditukarkan sempena majlis ini. Perasaan anak perlu juga dijaga kan!

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen anda samada negatif @ positif. Sila berikan nama anda agar ukhwah terus terjalin.