Friday, September 9, 2011

KEMBALI BERSIARAN

Dah beberapa minggu ni, sunyi sepi saja mybistari ini dan tidak diupdate. Sibuk belum raya, sibuk masa raya dan sibuk selepas raya. Lagipun myloptop dah  seminggu tidur di service center. Semalam baru aje dapat balik. Alhamdulillah, semua data ada sebab yang rosaknya motherboard dan kipas. Maka terbanglah duit saya sebanyak RM1,051.92. Mahal tu. Memanglah mahal kalau hantar service center, lagipun warranty dah habis. Jumlah sebanyak itu macam boleh beli satu netbook baru aje...



Eh, eh. Gambar ketupat. Besarnya ketupat yang paling atas tu dan banyak juga ketupat-ketupat yang bergantungan di tepi tangga. Inilah gambar-gambar ketupat reben yang di gantung di tadika-tadika. Rasanya masih belum terlambat lagi nak ucapkan:

Eid Mubarak. Taqabalbalahu minna wa minkum, siamana wa siamakum, kullu 'ammin nahnu bi khair.  
Dan kesempatan bulan Syawal ini, mungkin ramai yang menambah pahala dengan berpuasa 6 hari bulan Syawal. Syabas diucapkan kerana masih meneruskan amalan ibadah yang datangnya setahun haya sekali. Semoga Allah mereima segala amalan kita. Amin... 

Hari ini hari Jumaat. Agenda di tadika hari ini adalah sambutan hari raya. Mesti comel dan tampan anak-anak kita menggayakan baju raya masing-masing pada hari ini. Dan anak-anak diminta membawa sebekas kuih raya. Cukuplah tu sebab nanti bila dikumpul-kumpulkan, akan banyaklah jadinya. Majlis akan diadakan selepas rehat bagi setiap sesi. Mesti meriah dengan lagu-lagu raya dan pakaian warna warni anak-anak ini.

Apa kata ikutilah cerita-cerita hari raya tahun-tahun lepas di SINI,
SINI  dan SINI juga.

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen anda samada negatif @ positif. Sila berikan nama anda agar ukhwah terus terjalin.