Wednesday, January 27, 2016

TADIKA INI UNIK !





Assalamualaikum

Alhamdulillah, masih diberi waktu untuk saya ‘update’ blog tadika. Maklumlah, bila mula sesi persekolahan, bukan hanya ibu bapa dan cikgu-cikgu sahaja yang sibuk dengan tugasan masing-masing, kami yang di belakang tabir juga ada tugasan yang sedia menanti untuk disiapkan. Maaf jika ada yang menunggu kami mengemaskini blog minggu lepas, ceritanya ada cuma tak berkesempatan untuk dikongsikan bersama. 

Untuk kali ini, mari kita bercerita berkenaan salah satu tadika unik yang berada dalam Mybistari Group. Kenapa saya kata unik? Kerana hanya tadika ini sahaja yang berbeza dari adika-tadika Mybistari yang lain. Bagi ibu bapa yang telah lama dengan kami, mungkin tahu berkenaan dengan tadika ini, tetapi bagi ibu bapa yang baru bersama dengan kami, mari kami perkenalkan Tadika Inovasi Bestari.




Apa uniknya Tadika Inovasi Bestari?
Uniknya tadika ini, kerana ia adalah satu-satunya tadika kami yang tiada subjek sempoa. Di sini, kami tawarkan subjek Bahasa Arab sebagai alternatif. Disamping itu, program bacaan murid juga ada penambahan, bukan setakat Bacalah Anakku, Read Easy dan Jawi, mereka juga ada buku bacaan Lughatul Jannah bagi memantapkan bahasa Arab.
Apa lagi yang menarik? Di sini juga ada dijalankan kelas multimedia, kelas yang amat ditunggu-tunggu oleh anak-anak murid. Program yang kami gunakan untuk kelas ini dinamakan Program Pembelajaran eDaya Multimedia.

Apakah itu Program Pembelajaran eDaya Multimedia?

Program Pembelajaran eDaya Multimedia adalah program pembelajaran yang direka khas dan dibangunkan berdasarkan Kurikulum Prasekolah oleh Kementerian Pelajaran, untuk meningkatkan pembelajaran tradisional dengan bantuan teknologi multimedia. Pengajaran dalam Program Pembelajaran eDaya Multimedia dijalankan dengan cara yang menyeronokkan dan interaktif, serta lebih kreatif untuk mencapai hasil pembelajaran.

Program Pembelajaran eDaya Multimedia secara meluas diperkenalkan kepada tadika di seluruh negara dan maklum balas yang amat menggalakkan kerana ia membuktikan bahawa anak-anak boleh belajar dengan lebih cepat dengan semua alat pembelajaran dan aplikasi multimedia yang disediakan dalam Program Pembelajaran eDaya Multimedia.

Pengajaran yang dibentangkan dengan bantuan alat-alat multimedia di dalam kelas, yang menarik dan interaktif untuk kanak-kanak dan penggunaannya adalah untuk menggantikan papan putih.

Mudah untuk beroperasi
Pembelajaran interaktif dan menyeronokkan
Cerita dan lagu yang tersedia
Animasi yang menarik

Mari kita tengok cara kelas ini dijalankan...

A untuk apa ye?

Awak.. tau tak ni huruf apa?

Mari cikgu bantu..

Hmmm... what to do next..

Cikgu.. gambar ni gerak-gerak!!

Murid-murid 5 tahun teruja nak mulakan kelas 


KOLEKSI GAMBAR-GAMBAR 2011










Begitulah sedikit perkongsian berkenaan Tadika Inovasi Bestari. Insyaallah di lain posting akan kami kongsikan lagi aktiviti-aktiviti yang dijalankan di tadika ini dan juga cawangan-cawangan yang lain.

Sebelum saya terlupa, sekiranya ada sebarang komen atau cadangan yang ingin dikongsikan bersama, sila manfaatkan ruangan komen yang disediakan. 

Wassalam.

~Cikgu Norifah~



0 comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen anda samada negatif @ positif. Sila berikan nama anda agar ukhwah terus terjalin.