Thursday, March 1, 2012

BANTUAN YURAN NKRA 2012

Bantuan yuran NKRA bagi tahun 2012 telahpun dimaklumkan kepada semua ibubapa melalui surat makluman yang diserahkan pada semua murid pada 24 Februari lepas. Sila rujuk makluman tersebut untuk maklumat lanjut. 
Saya rasa kami antara tadika yang terawal mengedarkan surat tentang bantuan yuran tersebut. Bukan kerana mendapat keistimewaan dari JPNJ (pendidikan swasta) tetapi kebetulan kami ke sana untuk urusan rasmi, jadi dimaklumkan bahawa maklumat tentang ini telah dimasukkan dalam website JPNJ. Dan kebetulan masa mengedarkan surat makluman Mac dah sampai, kami pun edarkan sekali surat makluman tentang perkara ini. 
Bagi ibubapa yang memerlukan bantuan tersebut, sila ikut arahan yang diberikan. 
Kalau tahun lepas, bantuan diberikan untuk 10 bulan tapi tahun ini, belum dapat ditentukan lagi dan bila nak dapat bantuan tu, juga tidak dapat ditentukan lagi. Sebabnya, banyak proses yang perlu dilalui dan mungkin juga memakan masa. Kalau tahun lepas ibubapa dapat, tahun ini belum tentu boleh dapat sebab pemilihannya mungkin agak ketat kerana budget dah semakin mengurang. Dan saya mengharapkan, tiada yang memalsukan maklumat pada tahun ini bagi mendapatkan bantuan tersebut. Kalau layak mengikut kriteria yang ditetapkan, apa salahnya mencuba untuk memohon. Kalau ada rezeki tu, tak akan ke mana kan....

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen anda samada negatif @ positif. Sila berikan nama anda agar ukhwah terus terjalin.