Thursday, April 7, 2016

APRIL PENUH AKTIVITI

Assalamualaikum

Alhamdulillah, merasa juga kita semua kali ini untuk  berada di bulan April 2016. Sedar tak sedar kita sudah semakin menghampiri ke akhir semester 1 2016. Beberapa aktiviti yang ingin saya kongsikan dengan ibu bapa sekalian selain daripada Ujian 2 (K2) yang dijalankan semalam adalah 


1) Lawatan K1 ke Sanrio Puteri Harbour (Hello Kitty Town)

Alhamdulillah, untuk tahun ini kami menerima 195 penyertaan murid dari semua cawangan. dan 4 bas telah disediakan untuk lawatan esok. Bersama-sama dengan 35 orang guru pendamping dan 4 orang dari pihak pengurusan, mudah-mudahan lawatan esok berjalan lancar dan anak-anak K1 seronok serta berpeluang untuk belajar banyak perkara. Insyaalllah. Segala persediaan sedang dibuat oleh pihak pengurusan dan merewang akan dibuat di tadika masing-masing petang nanti. 

Kepada ibubapa yang anak-anak mereka menyertai lawatan esok, update terkini akan dibuat oleh gurubesar melalui sosmed WhatApp. Insyaallah, minggu depan saya akan kemaskini aktiviti lawatan ini diblog. 

Sedikit gambar saya kongsikan di sini dari lawatan K1 tahun lepas. 


Tu dia...penuh bath tub...

Aktiviti membuat biskut Hello Kitty

Bergambar bersama Bunny
Persembahan Thomas And Friends....amat menghiburkan anak-anak



2) Pertandingan Uji Minda, Bercerita dan Lego 2016

Pada tahun ini pertandingan ini diawalkan dalam semester 1, tidak seperti tahun-tahun sebelumnya. Ini disebabkan Jun dan Julai, kita semua akan berpuasa dan berhari raya lebih awal. Jadi aktiviti ini perlu diselaraskan walaupun kami agak "semput" bagi menyediakan segala keperluan. Pesanan untuk ibubapa sekalian, 
  • Bagi murid K1 yang telah menghantar borang untuk menyertai pertandingan Lego, digalakkan membuat latihan di rumah terlebih dahulu kerana pihak kami akan mengadakan saringan di cawangan masing-masing untuk memilih murid yang layak.
  • Bagi murid-murid yang telah menghantar borang penyertaan untuk menyertai pertandingan bercerita, ibu bapa dikehendaki memilih cerita dan melatih murid di rumah. Markah akan dikira dari segi penyampaian cerita, props dan juga kostum.
Saya kongsikan juga beberapa gambar tahun lepas.

Pertandingan bercerita
Terserlah kreativiti

Pertandingan Ujiminda

Pertandingan lego
Diselangselikan dengan persembahan tarian oleh anak-anak K1

Sebagai penghargaan kepada semua peserta
PAUTAN APRIL MEMBUKA TIRAI

~Cikgu Norifah~                                                                            

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen anda samada negatif @ positif. Sila berikan nama anda agar ukhwah terus terjalin.