Monday, February 22, 2016

UJIAN 1 MURID K2 2016

Assalamualaikum..

Seperkara lagi yang berlaku pada minggu ini adalah Ujian 1 bagi murid 6 tahun dan juga 6 Bistari. Ujian yang bukan sahaja mendebarkan pihak ibu bapa, tetapi kami juga terasa tempiasnya. Risau memikirkan dapat tak murid-murid jawab soalan yang kami sediakan? Terlalu susahkan soalan yang pertama kali ini?

 Rata-rata maklumbalas yang kami dapat dari pihak guru yang memantau ujian di kelas, murid-murid boleh menjawab soalan yang kami sediakan dan terdapat juga murid yang memerlukan lebih pantauan dari guru. Maklumlah, ujian pertama bagi mereka.

Sebagaimana berdebarnya ibu bapa yang menunggu keputusan ujian ini, berdebar lagi guru yang mengajar dan juga guru yang menanda kertas ujian. Ujian pertama yang bukan sahaja menguji keupayaan murid, tetapi juga keberkesanan pengajaran guru. 

Harapan kami agar pihak ibu bapa tidak meletakkan harapan terlalu tinggi pada ujian kali ini, kerana ini adalah yang pertama kalinya bagi mereka menjalaninya, masih lagi kurang faham dan agak terpinga-pinga walaupun sebelum ini pernah menjalani peperiksaan ketika 5 tahun.


Oleh itu, mari kita bersama-sama menunggu keputusan ujian ini. Bagi ibu bapa, kami akan memuat naik keputusan Ujian 1 pada 23 Februari 2016 (Selasa). Sila layari laman web kami pintarbistari.edu.my untuk menyemak keputusan anak masing- masing.

~Cikgu Norifah~

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen anda samada negatif @ positif. Sila berikan nama anda agar ukhwah terus terjalin.