Monday, March 28, 2011

JOM NAIK KERETAPI (1)

Semenjak akhir bulan lepas, saya dok terfikir, mana nak bawa anak-anak K2 pergi lawatan tahun ini. Kalau ikutkan giliran, tahun ini TPB akan buat lawatan sekitar johor Bahru aje. Pergi zoo (yang binatangnya tak berapa nak sihat) atau melawat Muzium Sultan Abu Bakar ataupun ke Hutan Bandar.  
Apa kata tahun ini buat kelainan? Ya, jom kita naik keretapi tetapi ada masalah sikit kerana jumlah murid yang ramai untuk mengikuti pengalaman ini sekaligus adalah tidak digalakkan kerana kekurangan koc. Seperti tahun yang lepas-lepas, jumlah murid yang akan mengikuti lawatan melebihi 300 orang dengan 6 buah bas. Tapi disebabkan TPB ada ramai guru, jadi seorang guru pengiring akan mengawal 5 orang murid sahaja. 
Bagi memberikan pengalaman baru kepada anak-anak ini, maka keputusan telah diambil untuk membawa mereka menaiki keretapi. Mungkin ramai dari anak-anak ini yang tidak pernah naik keretapi. Sama juga dengan guru-gurunya (saya terkecuali)
Lawatan ini akan dibahagi kepada 2 tarikh yang berlainan. Pada 16 April cawangan TM,TR dan TIB yang akan pergi dulu mannakala pada 23 April cawangan TS (1 &2) dan TKM (1 & 2) pula yang akan menyusul.
Perjalanan dari JB Central ke Kluang dengan keretapi ekspress mungkin akan mengambil masa selama 1 jam. Kemudian mereka akan dibawa berkelah dan berekreasi di Gunung Lambak Eco-resort. 
Makluman tentang lawatan ini telah diedarkan kepada semua murid K2 di semua cawangan. Jadi sapa cepat, dia dapat pergi sebab tempat terhad  dan tarikh tutup tak lama lagi.

30 Mac 2011

Pagi semalam saya berjumpa Encik Ismail dari KTM untuk menyerahkan surat lawatan dan perbincangan seterusnya mengenai lawatan tersebut. Sempat juga saya merakamkan beberapa keping gambar di situ.

Kaunter tiket KTM

Moden dan selesa

Samaada menggunakan eskalator atau tangga

Pemandangan luar menuju ke KTM JB Central

Pembinaan masih giat dijalankan

Bangunan Komtar yang berjiran dengan bangunan JB Central 

City Square
Berikut ini saya sertakan juga link ke Gunung Lambak Eko-resort bagi ibubapa yang ingin mendapatkan info tentang tempat tu. manalah tau, kot-kot nak spend masa bersama famili pada hujung minggu kerana banyak juga tarikan di sana.  Antaranya adalah air terjun, jambatan gantung dan water park (Bayaran masuk RM5 untuk dewasa dan RM3 untuk kanak-kanak)

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen anda samada negatif @ positif. Sila berikan nama anda agar ukhwah terus terjalin.